Aika: Tiistai 1.10.2019 klo 17.30-21.00
Paikka: Lahden Seurahuone, Aleksanterinkatu 14, Lahti

Tiedustelulait tulivat voimaan 1. kesäkuuta 2019. Uusien toimivaltuuksien myötä Suojelupoliisin ja sotilastiedustelun toiminta uudistuu. Jatkossa pystytään entistä paremmin paljastamaan ja estämään kansallista turvallisuutta uhkaavia hankkeita ja antamaan valtionjohdolle aiempaa laadukkaampaa tietoa aiempaa nopeammin. Mitä yritysjohtajien tulisi ymmärtää tiedustelusta?

Kenraalimajuri Harri Ohra-Aho toimi aikaisemmin Puolustusvoimien tiedustelupäällikkönä. Ohra-Aho on nimitetty 1.5.2019 alkaen Puolustusministeriön neuvottelevaksi virkamieheksi neljän vuoden ajaksi. Hänen pääasiallisena tehtävänä on sotilastiedusteluun liittyvän poliittisen päätöksenteon valmistelu.

Kommenttipuheenvuoron esittää Tiedusteluvalvontavaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Mika Kari.

Kerhoilta alkaa vapaamuotoisesti klo 17.30 get together tilaisuudella, jossa viinitarjoilu. Varsinainen ohjelma alkaa klo 18.00. Tilaisuuden päätteeksi tarjolla iltapala.

Tilaisuuteen on kutsuttu myös Lahden Kadettipiirin jäsenet.

Ilmoittaudu 24.9. mennessä hyväksymällä sähköinen kalenterikutsu tai valtteri.simola@185.179.116.153 tai 050 555 6827.

Seuran jäsenille.